همانگونه که مستحضرید در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، به تصویب رسید.

ماده ۴ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، درخصوص نحوه آزمون کارشناسان رسمی دادگستری بشرح ذیل می‌باشد:

ماده۴ـ در بند «الف» ماده (۷) قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری مصوب ۱۳۸۱/۱/۱۸ عبارت «بر اساس نیاز مناطق کشور» حذف و دو تبصره به عنوان تبصره­های (۱) و (۲) به این بند الحاق می‌شود:

تبصره۱ـ کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلای کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون کارشناسان رسمی اقدام نماید. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز در هر رشته را کسب کنند، به عنوان پذیرفته شده، برای طی مراحل مقتضی به کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلای کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه ­قضائیه معرفی می‌شوند. توزیع استانی پذیرفته‌شدگان بر اساس تقاضا یا امتیاز پذیرفته‌شدگان می­باشد.
نظارت بر اجرای این تبصره برعهده قوه قضائیه است و قوه مزبور مکلف است درصورت استنکاف کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلای کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه ­قضائیه از برگزاری آزمون، رأساً به برگزاری آن اقدام کند. استنکاف از اجرای این حکم جرم محسوب و مرتکب به مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.
تبصره۲ـ برای مشمولان بند «چ» ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نصاب مذکور در تبصره (۱) حداقل شصت درصد (۶۰%) می­باشد.

مطابق اعلام سازمان سنجش، میانگین نمرات ۱درصد برتر آزمون، بصورت کشوری محاسبه می‌شود.
.
همانطور که ملاحظه میفرمایید، مطابق قانون، این آزمون بایستی هرساله برگزار گردد و به نوعی ، بهترین زمان برای موفقیت و قبولی در این آزمون می‌باشد.
پیشنهاد ما این است که با توجه به گستردگی مطالب و منابع، از هم اکنون، برای تهیه مطالب و شروع مطالعه، اقدام نمایید.
.
با آرزوی موفقیت
گروه آموزشی 22 عنوان
فهرست